طرز تهیه فرنی با نشاسته

تبلیغات

طرز تهیه فرنی با نشاسته


فرنی یکی از مفیدترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که به ورزشکاران، کودکان و افراد لاغر توصیه می کنیم. همچنین می توانید برای صبحانه، ناهار و شام با اعضای خانواده آشپزی کنید. جالب اینجاست که می توانید ماست را با دارچین، کاکائو یا زعفران درست کنید و به عنوان دسر در مهمانی ها سرو کنید. اگر می خواهید چاق و چاق شوید بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید، اگر می خواهید لاغر شوید شیر کم چرب بنوشید. اگر می خواهید این غذا را خوب درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید، این دو روش برای تهیه فرنی و نشاسته را از دست ندهید.

روش اول تهیه فرنی با نشاسته (3 رنگ)

برای تهیه این دسر به مواد زیر نیاز دارید:

مواد به اندازه مورد نیاز

2.5 قاشق نشاسته

2 فنجان شیر پرچرب

یک قاشق خامه صبحانه

زعفران پخته ۲ قاشق چایخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو به اندازه کافی

روش اول درست کردن فرنی با نشاسته به این صورت است:

مرحله اول: ترکیب شیر ESL و نشاسته

ابتدا شیر ESL را تهیه کنید که طعم تازه تری دارد و مانند شیر تازه گاو می ماند. اگر می خواهید فرنی شما طعم بهتری داشته باشد، حتما از این نوع شیر استفاده کنید یا شیر گاو تازه بخرید. سپس شیر را روی آتش بگذارید و نشاسته را به آرامی داخل شیر بریزید و خوب مخلوط کنید. حرارت باید متوسط ​​باشد تا شیر زود نجوشد و غلیظ نشود.

مرحله دوم: شکر را اضافه کنید

طرز پخت فرنی با نشاسته در این مرحله شکر را به شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته با حرارت از بین برود. وقتی احساس کردید شیر کمی غلیظ شده است، می توانید خامه صبحانه را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا غلیظ شود. سپس آتش را خاموش کنید و به مرحله تزیین فرنی بروید.

مرحله 3: بلغور جو دوسر را رنگ کنید

همیشه از طعم برای پذیرایی از مهمان و از رنگ ها و طعم های مختلف برای تزئین و طعم دادن به دسرها استفاده کنید. برای این کار فرنی را به سه قسمت تقسیم کرده و در ظرف های جداگانه بریزید. برای یک غذا از زعفران پخته استفاده کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در ظرف دیگری پودر کاکائو را داخل فرنی هم بزنید. برای طعم دادن به این غذا می توانید از دارچین نیز استفاده کنید. قابلمه سوم را صاف نگه دارید تا فرنی شما سه رنگ باشد.

مرحله چهارم: قاب را با مداد رنگی بکشید

با شاخه های رزماری و بادام تزیین کنید تا کدو سبز جلوه و طعم بهتری پیدا کند. در نهایت طرز تهیه شیرینی نشاسته ای به پایان رسید و می توانید از این دسر لذت ببرید.

روش دوم پخت فرنی از نشاسته و آرد برنج است

روش دیگر تهیه این فرنی با کمی آرد برنج است که به مواد زیر نیاز دارید:

آرد برنج: 2 قاشق

· شیر: 3 لیوان

· میوه: 2 ss

· شکر: 2 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

زعفران یا پودر کاکائو: به اندازه کافی

حالا برای تهیه این دسر به روش زیر عمل کنید:

مرحله اول: شیر و آرد برنج را با هم مخلوط کنید.

ابتدا آرد برنج را داخل شیر بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند تا آرد نرم شود و کمتر بپزد. سپس آن را روی شعله ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا آرد برنج سفت نشود.

مرحله دوم: اضافه کردن نشاسته

وقتی احساس کردید شیر و برنج با هم مخلوط شده و فرنی کمی غلیظ شد، نشاسته را اضافه کنید و مدام هم بزنید. صبر کنید تا کمی غلیظ شود و سپس شکر را داخل آن بریزید و مخلوط کنید.

در آخر حرارت را خاموش کنید و وقتی تابه داغ شد شکر و طعم را اضافه کنید و به هم زدن مواد ادامه دهید.

مرحله سوم: پاستا را تزئین و طعم دار کنید

در این مرحله باید روی کدو را با زعفران تفت داده شده یا پودر کاکائو تزئین کنید. در این صورت باید مانند روش قبل کدو تنبل را به سه قسمت تقسیم کنید. و در یک قسمت از زعفران پخته و در قسمت دوم از پودر کاکائو استفاده کنید.قسمت سوم را ساده بگذارید تا به کباب شما ظاهری زیباتر و سه طعم بدهد.

طرز تهیه فرنی با نشاسته، شیر و وانیل

روش دیگر تهیه فرنی این است که این غذا را به روشی ساده با مخلوط کردن نشاسته، شیر و وانیل تهیه کنید. برای تهیه این دسر به محصولات زیر نیاز دارید:

شیر: 2 لیوان

نشاسته: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 2 قاشق

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

گلاب: یک چهارم قاشق غذاخوری

برای تهیه فرنی با نشاسته و وانیل مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: شیر را گرم کنید

ابتدا شیر سرد را با شیر خشک مخلوط کنید. پس از گرم شدن شیر، آن را گلوله کرده و نشاسته به آن اضافه می کنند. اما شیر سرد این خاصیت را ندارد و بعد از ترکیب این دو قابلمه را روی آتش بگذارید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا شیر بجوشد سپس شعله را کم کنید. در این مدت باید شیر را مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله دوم: شکر و وانیل را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه فرنی با نشاسته و شیر باید شکر و وانیل را مخلوط کرده و سپس به مواد اضافه کرد. در حالی که شعله کم است، مواد را خوب مخلوط کنید. وقتی احساس کردید فرنی به قوام خود رسیده است، حرارت را خاموش کنید.

در مرحله آخر گلاب معطر را داخل فرنی بریزید. اگر در مرحله اول قبل از خاموش کردن شعله گلاب را اضافه کنید با جوش آمدن طعم خود را از دست می دهد.

مرحله سوم: فرنی را تزئین کنید

حالا فرنی را در ظرف بریزید و روی آن را با موادی مانند پودر پسته، خلال بادام، غنچه های گل رز خشک یا دارچین تزیین کنید. فرنی شما آماده سرو است.

برداشت شده از: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.